Il paradiso dei pokemon

Pokedex (01-151), Evoluzioni/Debolezze e Resistenze/Tecniche apprese per livello TM HM e uscendo dall'uovo

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Asteroide pagliaccio
view post Posted on 12/7/2011, 09:19 by: Asteroide pagliaccio     +1   -1
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Ho fiducia nel cuore delle carte


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Voltorb ( :Elettro: )

Voltorb (senza genere)

Evoluzioni:

Voltorb
Electrode al livello 30

Debolezze e resistenze:

:Normale: Normale 100%; :Fuoco: Fuoco 100%; :Acqua: Acqua 100%; :Elettro: Elettro 50%; :Erba: Erba 100%; :Ghiaccio: Ghiaccio 100%; :Lotta: Lotta 100%; :Veleno: Veleno 100%; :Terra: Terra 200%; :Volante: Volante 50%; :Psico: Psico 100%; :Coleottero: Coleottero 100%; :Roccia: Roccia 100%; :Spettro: Spettro 100%; :Drago: Drago 100%; :Buio: Buio 100%; :Acciaio: Acciaio 50%

Felicità base: 70

Mosse apprese salendo di livello:

Livello 1-> :Elettro: (Elettro) Charge/Sottocarica PP 20 Effetto: The damage of the next Electric-type attack used by the user is doubled
Livello 5-> :Normale: (Normale) Tackle/Azione PP 35 (-4 PV)
Livello 8-> :Normale: (Normale) Sonicboom/Sonicboom PP 20 (Exactly 20 damage) Effetto: Does exactly 20 damage
Livello 12-> :Elettro: (Elettro) Spark/Scintilla PP 20 (-7 PV) Effetto: Has 30% of inflicting Paralyze
Livello 15-> :Roccia: (Roccia) Rollout/Rotolamento PP 20 (-3 PV) Effetto: User attacks for 5 turns in a row without control. Rollout's power rises after each of these 5 turns
Livello 19-> :Normale: (Normale) Screech/Stridio PP 40 Effetto: Lowers target's Defense by two stages
Livello 22-> :Psico: (Psico) Light Screen/Schermo luce PP 30 Effetto: Reduces the damage done to any of your Pokemon by Special-based attacks by 50% for 5 turns. If used in a Double Battle, it reduces the damage by 33% instead
Livello 26-> :Elettro: (Elettro) Charge Beam/Raggioscossa PP 10 (-5 PV) Effetto: Has a 70% of raising the user's Special Attack by one stage
Livello 29-> :Normale: (Normale) Selfdestruct/Autodistruzione PP 5 (-20 PV) Effetto: Attack user is Knocked Out after the attack
Livello 33-> :Normale: (Normale) Swift/Comete PP 20 (-6 PV) Effetto: Ignores any Evasion or Accuracy modifiers and will never miss the target
Livello 36-> :Elettro: (Elettro) Magnet Rise/Magnetascesa PP 10 Effetto: Changes the user's Ability to Levitate
Livello 40-> :Acciaio: (Acciaio) Gyro Ball/Vortexpalla PP 5 (-3 PV se la velocità di Voltorb e quella del pokemon avversario sono uguali; -5 PV se la velocità del pokemon avversario è doppia rispetto a quella di Voltorb; -10 PV se la velocità del pokemon avversario è 4 volte quella di Voltorb; -15 PV se la velocità del pokemon avversario è 6 volte quella di Voltorb o maggiore) Effetto: Gyro Ball's power is greater depending on how much higher Speed the target Pokemon has over the user's Speed
Livello 43-> :Normale: (Normale) Explosion/Esplosione PP 5 (-25 PV) Effetto: Attack user is Knocked Out after the attack
Livello 47-> :Psico: (Psico) Mirror Coat/Specchiovelo PP 20 (Exact damage is double the amount of damage received from a foe's Special-attack on the turn Mirror Coat is used) Effetto: If the user is hit by a Special-based attack on the turn it uses Mirror Coat, the user will attack the attacking Pokemon for 2x the total damage the user received from the attack

Mosse apprese usando TM e HM:

TM06-> :Veleno: (Veleno) Toxic/Tossina PP 10 Effetto: Inflicts Toxic to the target. A Pokemon that has been afflicted with Toxic (badly poisoned) will receive more and more damage between turns while it afflicted
TM10-> :Normale: (Normale) Hidden Power/Introforza PP 15 (il danno varia dal pokemon che usa questa tecnica; danno minimo -3 PV, danno massimo -7 PV) Effetto: Hidden Power's power and Type vary depending on the Pokemon using it
TM12-> :Buio: (Buio) Taunt/Provocazione PP 20 Effetto: Prevents the target from using attacks that don't inflict damage for the current and next turn
TM16-> :Psico: (Psico) Light Screen/Schermo luce PP 30 Effetto: Reduces the damage done to any of your Pokemon by Special-based attacks by 50% for 5 turns. If used in a Double Battle, it reduces the damage by 33% instead
TM17-> :Normale: (Normale) Protect/Protezione PP 10 Effetto: User isn't affected or damaged by any attack this turn. The chance of Protect failing is increased on each consecutive turn it is used
TM18-> :Acqua: (Acqua) Rain Dance/Pioggia danza PP 5 Effetto: Changes the weather to Rainy. While the weather is Rainy, Fire-type attacks are weakened, Water-type attacks are strengthened, Solarbeam takes 2 turns to charge, and Thunder has 100% accuracy
TM21-> :Normale: (Normale) Frustration/Frustrazione PP 20 (danno massimo -10 quando la felicità di Voltorb è 0) Effetto: Frustration's power is higher depending on the user's happiness. At zero (0) happiness, this attack's power is 102
TM24-> :Elettro: (Elettro) Thunderbolt/Fulmine PP 15 (-10 PV) Effetto: Has 10% of inflicting Paralyze
TM25-> :Elettro: (Elettro) Thunder/Tuono PP 10 (-12 PV) Effetto: Has 30% of inflicted Paralyze. Thunder's Accuracy is 100% if the weather is Rainy, or 50% if the weather is Sunny
TM27-> :Normale: (Normale) Return/Ritorno PP 20 (danno massimo -10 quando la felicità di Voltorb è massima (255)) Effetto: Return's power is higher depending on the user's happiness. At full (255) happiness, this attack's power is 102
TM32-> :Normale: (Normale) Double Team/Doppioteam PP 15 Effetto: Raises user's Evasion by one stage
TM34-> :Elettro: (Elettro) Shock Wave/Ondashock PP 20 (-6 PV) Effetto: Ignores any Evasion or Accuracy modifiers and will never miss the target
TM41-> :Buio: (Buio) Torment/Attacca lite PP 15 Effetto: Prevents the target from using the same attack two times in a row
TM42-> :Normale: (Normale) Facade/Facciata PP 20 (-7 PV) Effetto: Facade's power is 2x if the user is Burned, Poisoned, or Paralyzed
TM43-> :Normale: (Normale) Secret Power/Forza segreta PP 20 (-7 PV) Effetto: Has a 30% of inflicting the target with an ailment based on the terrain
TM44-> :Psico: (Psico) Rest/Riposo PP 10 Effetto: Restores user's HP to full, then user is afflicted with Sleep for 2 turns
TM46-> :Buio: (Buio) Thief/Furto PP 10 (-4 PV) Effetto: If the user has no Held Item equipped, the user takes the target's Held Item, if any
TM57-> :Elettro: (Elettro) Charge Beam/Raggioscossa PP 10 (-5 PV) Effetto: Has a 70% of raising the user's Special Attack by one stage
TM58-> :Normale: (Normale) Endure/Resistenza PP 10 Effetto: If any attacks would Knock Out the user this turn, the user will be left with 1 HP instead. The chance of Endure failing is increased on each consecutive turn it is used
TM64-> :Normale: (Normale) Explosion/Esplosione PP 5 (-25 PV) Effetto: Attack user is Knocked Out after the attack
TM70-> :Normale: (Normale) Flash/Flash PP 20 Effetto: Lowers target's Accuracy by one stage
TM73-> :Elettro: (Elettro) Thunder Wave/Tuononda PP 20 Effetto: Inflicts Paralyze
TM74-> :Acciaio: (Acciaio) Gyro Ball/Vortexpalla PP 5 (-3 PV se la velocità di Voltorb e quella del pokemon avversario sono uguali; -5 PV se la velocità del pokemon avversario è doppia rispetto a quella di Voltorb; -10 PV se la velocità del pokemon avversario è 4 volte quella di Voltorb; -15 PV se la velocità del pokemon avversario è 6 volte quella di Voltorb o maggiore) Effetto: Gyro Ball's power is greater depending on how much higher Speed the target Pokemon has over the user's Speed
TM82-> :Normale: (Normale) Sleep Talk/Sonnolalia PP 10 Effetto: Can only be used while the user is Asleep. Chooses one of the user's attacks at random and uses that attack
TM83-> :Normale: (Normale) Natural Gift/Dono naturale PP 15 (-0 PV No Berry as a Held Item; -6 PV Berries #1-16 and #36-52; -7 PV Berries #17-32; -8 PV Berries #33-35 and #53-64) Effetto: Natural Gift's power and Type vary based on what Berry is the user's Held Item, if any
TM87-> :Normale: (Normale) Swagger/Bullo PP 15 Effetto: Raises the target's Attack by two stages, then confuses the target
TM90-> :Normale: (Normale) Substitute/Sostituto PP 10 Effetto: User creates a Substitute by using 25% of its maximum HP. A Pokemon cannot create a Substitute if it has less than 25% of its maximum HP. A Substitute will be hit by all attacks until it breaks, which happens after the 25% (or more) HP has been dealt to the Substitute. Substitutes can't be affected by any of your opponent's effects that lower stats and it can't be afflicted with any status problems

Edited by Asteroide pagliaccio - 9/12/2012, 12:53
 
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